Blogg

Hagströmska cx pokalen

11 okt 2016

Efter en helgs tävlande är jag nu lite trött i kroppen. Roligt hade jag och det var faktiskt roligare än förväntat att köra Cyclocross. Så bra vet jag inte om det gick men kändes ändå helt okej för att vara första gången. Jag kom iväg jätte dåligt o starten och fick jobba mig upp. Kom ikapp Felix och Axel på andravarvet och dom la sig då på hjul och så fick jag dra en bit. Vi turades om att vara först och det vart några små försök till att rycka några gånger men ingen som kom iväg. Varv på varv åkte vi ihop och när vi sedan var på sista varvet så försökte Axel rycka igen. Jag och Felix hängde på och så gick jag förbi Felix och upp jämsides med axel i sista backen. Hade ganska mycket krafter kvar och sedan på sista asfaltssträckan in till mål gick jag om och spurtade ifrån. Jag kom in på en 6e plats och hade ganska mycket krafter kvar så var ganska nöjd. Jag hade velat varit lite högre upp men det blir fler gånger. På lördagen körde jag en velodromtävling där jag och Patrik (min lagkamrat) var 3a på flygande i par, jag vart 3a på scratch, åkte ut först på elimineringen och sedan så körde jag och Patrik till oss en 6e plats på 3 km lagförföljelse. Med det blev jag och Patrik totalt 6a och gick därifrån med trötta ben.

Rolig helg och Julen närmar sig

21 dec 2015

En rolig helg är till ända och Julen närmar sig med stormsteg.Det har varit en helg med mycket cykel och roliga besked. Den började med en liten lugn tur på Enduro hojen ( ej motordriven) till en kompis. Kan därmot erkänna att det inte var den lättaste cykelturen jag kört. De breda däcken med höga nabbar, sjukt mjuka stigar/grusvägar och den långa slaglängden fram och bak sög musten ur mig totalt.

På söndags morgon var det dags igen. Det vart ett lite kortare disstanspass på ca 3,5 mil. Skojigt men även välldigt lerig runda. Blev även ett stopp vid några hopp så jag fick leka av mig lite. Som ordspråket säger "Leka bör man annars dör man". Det vart även en sväng upp till falun på kvällen för lite träning i sveriges ända Velodrom. Sjukt jobbig men men rolig och även lärorik träning. Det vart många intervaller den kvällen kan jag säga. Tex 15 sek fullt ös, 15 sek vila i 5 min är inte att leka med. Nu till det roliga beskedet.

I Januari ska jag, mina två tränare och några velodrom kompisar åka till Odense i Danmark för att tävla i Velodromcykling. Ska bli kul att äntligen få testa på att åka på en stor bana som är 250 meter istället för 190 som den i Falun är. Sen ska det även bli riktigt spännande att för första gången köra internationellt. Kul när det händer lite saker! Nu är det bara att hoppas på att man inte blir sjuk eller skadad så man kan köra.

God Jul allihoppa och lycka till med träningen!

En blid från söndagens lek på disstanspasset

Gävle ungdomscup

14 maj 2015

Idag har det varit en tuff dag. Jag har kört en utav de jobbigaste tävlingarna på hela året. Man kör 3 race på en dag så det är riktigt jobbigt och det är även olika banor varje race. Det rullade på bra och kom klar 2:a på på dom två första racen. Men sen var det dags för det tredje och sista racet. Jag var så trött och kände mig som en zombie på en cykel. Starten gick och vi drog iväg. Tog starten som jag även hade gjort de andra två gångerna men stummnade nästa direkt. Eric som hade vunnit de två andra racen röck iväg och jag orkade inte hänga med. Jag hade två bakom mig så försökte komma ifrån dom men kommer bara ifrån den ena. Försökte och försökte i i varje backe och rycka men ha hängde med ändå. Vi kom till ett stenparti precis innan mål. Där lyckades jag äntligen få en liten lucka och tog min tredje 2:a plats. Var typ helt död när jag kom imål men då vet man ju att man har tagit ut sig iallafall. Så jag slutade som total 2:a och är riktigt nöjd med dagen. Så helt enkelt en riktigt jobbig dag på jobbet.

Invigning av träningen med REMBO IK

11 apr 2015

Äntligen är träningen ihop med mina remboiter igång. Det vart en bra och rolig första träning med rembo. Körde lite fartlek  och intervaller för att känna på riktigt hur kroppen kändes och det gick faktiskt riktigt bra. Kändes som att träningsschemat jag fått av Matthias Wengelin värkligen gjort nytta! Så nu är det bara träna på och hoppas att formen är på top om två helger får då smäller det när det är första MTB tävlingen för i år. Ska Bli riktigt kul att få träffa alla igen och få åka alla de roliga banerna!

Gävle Ungdomscup

30 maj 2014

Hej

I igår var jag i Gävle och körde Gävle Ungdomscup. De är en tävling där man kör tre heat på en och samma dag. Riktigt jobbigt. Var lite hostig i första heatet men kände mig ganska stark i benen. I tredje och sista heatet fick jag jätte dålig start och fick lov att köra om många. Blev tillsist 8 i totalen

Vårgårda

19 maj 2014

Hej !!

I helgen var jag i Vårgårda och tävlade mtb. Det var en riktigt rolig men krävande bana. Mycket uppför. Fick ett kedjehopp på 2/4 varvet så tappade ca 45 cekunder. Annars funkade allt bra. Var lite trött i benen men så är det ibland. Idag är det vilodag men det blir träning med klubben imorgon

Cykel läger

5 maj 2014

Hej i helgen var jag i Falun på ett cykel läger med Ok Hammaren. Vi tränade två pass om dagen. På förmiddagarna körde vi distans och på eftermiddagarna körde vi tecknik. Tack Ok Hammaren för att jag fick vara med på erat läger.

Träning 1/5

2 maj 2014

På kvällen körde jag ett tränings pass med Rembo IKs grupp Ekrarna. Vi körde ett distanspass på 22km. Tempot var riktigt bra på hela gruppen. Vi åkte Rembos tävlingsbana med lite tekniska partier och några fullfartssträckor. Jag tackar alla kompisar för ett härligt träningspass. Det är alltid lika roligt att träffas och träna tillsammans.

DM i säter

1 maj 2014

Hej !!

Idag var jag i säter och körde DM. Det var ganska halt på banan eftersom de hade snöat hela natten. På vissa ställen var det 5 cm snö. De är en jätte teknisk bana så snön gjorde de inte så mycket lättare precis. Kom i alla fall 2:a i min klass. Väldigt nöjd med det.

Varberg två dagars

1 maj 2014

Hej förra helgen var jag i varberg och tävlade. Första dagen kom jag på 15:e plats. Det var en ganska platt men teknisk bana. Banan var riktigt rolig för att det gick att åka fort nästan över allt. Var ganska slemmig i halsen första varvet men det gick över.

Dag 2: då kom jag på 13:e plats. De var en rolig men jätte jobbig bana. Banan gick bara upp och ner hela tiden men den var inte lika teknisk som dag 1. Kroppen kändes riktigt bra och cykeln fungerade som den skulle så vart riktig nöjd med dagen

Velodromen

31 mar 2014

Hej !!

Idag har jag varit i Falun och cyklat velodrom .Jag körde först lugn uppvärmning i 10 minuter sen blev det tre stycken 500 metrar .Till sist körde jag flygande varvet .De är när man kör två varv för att bygga upp fart och på de tredje varvet kör man allt vad man har . Blev nytt personligt rekord för mig med tiden 15,07 .

t&k's cykel idag

29 mar 2014

I dag ska jag vara på T&K's cykeldag.  Butiken har besök av representanter från olika cykelmärken. Jag ska representera Rembo IK. Jag ska också passa på att köra backintervaller.